December 21, 2010

My First Time!

Assalamualaikum W.B.T rakan - rakan sekalian.

Seblom aku bercerita, aku nak mohon maaf pasal lama sgt dah update walaupun 2 3 hari jer xonline. Hihi. Oke. Can't you all see the title below? It's about My First Time. Wahhh! Tetiba cakap pelat omputih. Haha. Mesti korang ingt kalau sebut pasal My First Time ni, korang mesti pikir ke arah tu kan. Yellow btul la otak korang ni. Kalau taip google pon mesti kuar benda tu kan. Hahaha. Sebenarnya skang ni aku ngah holiday bersama kazen aku sorg ni. Famili dia yang support. So, I took the chance la kan. Bila lagi nak merasa duk obersi. Ini mungkin yang pertama kali atau terakhir bagi aku. Aku sangat bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dapat merasai nikmat duduk di negara orang walaupun sekejap. I never thought that I will set my foot here. Tapi bagi aku, ini satu pengalaman yang takkan aku lepaskan setiap saat aku berada di sini. Yer la aku ni bukan golongan orang kaya-kaya. Sepupu aku tu mmg la kaya. Tak kaya macam mana. Bapak dia pakai Lambo. Tender berjuta-juta sekali dapat. Tapi famili aku xmacam dia. Nak kata pergi obersi jangan haraplah, nak pergi Genting pon xlepas. Tapi aku tetap bersyukur kerana dilahirkan dalam famili yang sederhana. Hihi. Kat bawah ni gmbr-gmbr aku snap masa sampai dan sepanjang hari ni. Aku sampai tepat jam 6.40 pagi waktu _ _ _ _ _. Haa cuba teka aku duk mana. Malaisie bonjour!









Oke la tu. Nnt kang bnyk2 korg meluat plak. Haha. Gmbr yang len leh tgk kat fesbuk aku ye! Haa. Nak cerita pasal org French ni. Lepas je aku turun pada pukul 6.40 pagi tu, aku nek 2 train. Satu sky train satu lagi express train. Dia ada nama dia sebenarnya, tapi tu kalo nk bezakan antara train di sini la. Mmg ssh skit nk ckp english kat cni sbb org cni hanya prefer bahasa diorg je. Nak kata sombom. Ada la gak ckit. Tapi once kita mesra ngan diorg, diorg mmg frenly. Tmpt yg aku stay skang nama dia Châtelet – Les Halles. Mmg sgt ssh nak sebut tapi nama pon dah belajar kan. Aku pon belajar gak la serba sedikit bahasa diorg ni. Merci, Oui, Bonjour, Sante, Ca Va Bien dan macam-macam lagi la. 23 Dec ni aku akan ke Switzerland plak. Hihi. Doakan aku selamat ye rakan-rakan kesayanganku! Kepada yang sudah mengirim barang atau link kat aku untuk tolong beli, insya-ALLAH aku akan tolong sampaikan. Tetapi doakan la ye barang-barang murah. Sebab arini pon aku tak beli papepon lagi. Nak tunggu betul-betul sale. Oghe kelate oyak Hero tok gadoh! Hehe. Till then. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...