December 16, 2010

Korang minat M.E.M.A.S.A.K?

Assalamualaikum W.B.T rakan-rakanku sekalian.

Memasak. Dalam bahasa omputih nyer adalah 'Cooking'. Aku nak tny korang lah kan. Korang rasa orang laki patut tahu x pasal masak-memasak ni? Ada setengah member-member aku ckp memasak ni keje org pondan la, keje pompuan la, keje nak patah tangan la. Tapi kan, bagi aku kan memasak tu penting jugak la. Cuba bayangkan. Bayang je k. Kalo isteri korg keje balik smpi lewat malam. Korg balik awal. Anak-anak duk kelaparan. Takkan la keje nak bazir duit je makan kat luar. Bila dah masuk alam rumah tangga tiang sumer ni, duit bnyk pakai woo! Banana will not fruit two times. Ader paham? Aper salahnya korg belajar memasak. Yang simple suda kan. Sila layari album saya di Fesbuk. Let's Cook Part 1. Hihi. Kat bawah ni contoh yang aku reti la jugak buat. Haha. Poyo je lebih kan...








Sedangkan tikus pon reti memasak. Takkan la kita yang mempunyai akal yang tinggi, xleh kot nak masak simple. Aku suka tgk citer Ratatouile ni. Sebab ada scene dalam citer dia buat aku tertarik..

'Not everyone can be a great artist, but a great artist can come from everywhere'

Aku suka sgt ayat kat atas ni. Mmg teransang la jugak. Hehe. Member aku pon penah pesan. Pesan ka. Ntah la. Dia cakap kalo laki ni pandai masak. Wow! So sweeeeetttt sgggtttt! Aku pon xpaham gak sweet tu datang dari mana. Mulut dia jer kot. Haha. Anyway, kalo korg ada resipi yang nak dikongsi, jangan segan, jangan malu dan jangan telanjang. Oppss! Jom kita belajar bersama. Till then. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...