June 19, 2011

Ayang vs Abang!

Assalamualaikum W.B.T sahabat!

Haa garang sikit bagi salam ni. Ekeke. Okelah aku taknak sambung citer si Amar. Nanti muka suma nak emo je kan. Nak berak pon sosah pasni. Tak gitu. Jadi, aku bagi korang feel sikit camno porasoan bilo dah kawin atau sebelum kahwin nanti. Perkara-perkara asas yang korang mesti tahu. Aku repeat. MESTI rasa la pasni. Konpem! Tetap! Melekat. Meh kita tengok bila si Ayang tak pueh hati dengan si Abang. Nama pun versus kan. Takkan nak ader persamaan. Kalo check kat zip seluar pon konpem lain-lain. Muahaha! Oke. Budak-budak jangan baca. Khas untuk orang yang gatai sahaja dan seangkatan dengannya. Layan! Zasss!


Situasi 1 : Bukak
"Abang! Cepatlah. Ayang tak larat ni. Adoi la laki aku ni. Kalo aku sepak baru senyap ni."
"Jap la sayang! Abang pon tengah pening ni. Tak jumpa lobang! Sabarlah. Ayang cuba raba-raba sikit."
"Eh eh, orang tua ni! Cepatlah abangggggg! Kita tak tahan dah ni."
"Ye ye. Jap. Nahh! Amek biskut ni. Lenguh tangan aku bukak tin biskut ni. Adoi. Pfftt!"

Situasi 2 : Dating
"Abang. Abang. Hihi. Abang!"
"Ye makcik! Nak ape?"
"Sayang kan. Sayang nak..Errr..."
"Nak ape? Nak tu ke? Awai sangat ni. Abang baru je pas mandi."
"Sayang nak bagitau abang lain kali nak dating pakai la seluar. Jangan pakai kain pelekat. Adoi. Laki aku ni. Pffttt!"

Situasi 3 : Anak
"Abang! Kalo abang gagah la kan. Abang rasa anak kita nanti berapa orang ek?"
"Err! Paling kurang la kan. Taknak cakap banyak ar. Paling kurang 12 ar. Larat tak?"
"Wow! Gagah betul abang saya. Aper petua abang leh ada anak ramai?"
"Petuanya abang amek anak angkat kat umah anak-anak yatim. Abang mandul. Sori."
"Siot punya suami. Pffttt! -_-'

Situasi 4 : Padat
"Abg! Canti baju saya pakai harini?"
"Wow! Fuhhh!"
"Abang tenung ape tu?"
"Wow! Padat giler."
"Haha. Biasalah. Ayang kan pandai jaga body. Haha. Gatai."
"Eh eh! Dia ni. Abang cakap padat la kereta kita ni. Banyak sangat barang. Camno nak gi picnic?"


Situasi 5 : Sweet
"Alahai sweetnya awak! Tak sangka awak sanggup bersusah payah belikan hadiah ni untuk saya."
"Ala bukan selalu pun."
"Sukanya saya! Sayang awak lebih camni. Geramnya tengok awak ni. Eeee comel. Hehe."


Setelah dibuka hadiahnya...
"Kan saya cakap bukan selalu saya beli untuk awak. Sweet kan. Gula-gula mMentos ni. Satu bungkus woo saya beli. Mahal tu!"
"Awakkkkk!"


Mula-mula aku nak bagitau la aku takde niat lain untuk tulis pasal benda-benda yang gatai ni. Seyes takder dowh! *Muka innocent*. Hihi. 


Tapi ni sebenarnya realiti kehidupan. Kalo korang tengok sendiri la. Tiap-tiap bulan mesti ada kes buang bayi. Korang tak sedih ke tengok bayi yang cukup sempurna fizikalnya dan mentalnya, dibuang camtu je. Cam haram kan perangai manusia ni. Aku pun sendiri teringin nak ada anak tapi belum waktunya la. Kudrat kena kumpul lagi. Ekeke. Okelah. Ini sekadar gurauan je. Aku malas nak sambung citer si Amar tu sebenarnya. Haha. Tak larat weh. Sejak ada 'Karier' ni. Makin letih aku dibuatnya. Sebelum aku berundur. Meh kita renung-renungkan sikit ayat di bawah ni...


     "Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup auratnya, maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke neraka. Dan selangka seorang isteri keluar dari rumah tanpa menutup auratnya, maka selangkah juga suaminya itu hampir ke neraka."


Jaga diri korang. Till then. Assalamualaikum. 

4 comments:

  1. mcm kamu kan. lawak jugak. muahahah. ;p

    ReplyDelete
  2. wow! lawak2 yg bermesej... hebat2... paling tersentuh ayat last skali kt bawah tu.. memg berat tugas seorang lelaki ni kan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...